Inlåst

Hej!

Sitter och kollar på inlåst och får en klump i magen :( Det kom brottsoffer och berättade om att dom mådde dåligt över, saker som hänt för flera år sedan. En tjej hade blivit stucket av en kniv när hos stod vid en bankomat, hon kunde inte gå till en bankomat på 2 år och det tog ännu två år innan hon kunde gå ut och möta folk. Hon hade också svårt för att hennes kille tog i henne. Usch va så hemskt att höra :( Det va också en mamma son hade förlorat sina två söner.

När jag låg och kollade på inlåst så började jag tänka tillbaka på vidåker. Tror det va i 8-9:an, Det va tre stycken som höll på att kalla mig "hakan" o typ påpeka att jag hade dubbelhaka o sånt, sen så kallade dom mig "tjockisFia". Asså man kan ju inte gemföra det här med hon som blev knivskuren eller med henne som förlorade hennes söner men det här sitter fast i mitt huvud och gör så jag får svårt för endel saker. Jag har ett väldigt dåligt självförtroende och har väldigt svårt för att ta emot komplimanger. När jag ser mig själv i spegeln så ser jag mig som mycke större än jag är. Jag gillar inte att se mig i spegeln.

Jag tror många uppfattar mig som utseendefixerad och jag tror faktiskt jag kan va lite det för att jag är rädd för att få höra att jag är tjock eller aah nåt liknande. Jag mår jätte dåligt när jag börjar tänka på den där tiden när dom höll på och skrek "hakan" eller "tjockisfia" efter mig. Det va ca 4 årsen det här höll på men jag mår fortfarande dåligt. Har jätte svårt att se han som höll på, eller han som drev på det här mest i alla fall. Jag pratade med honom en gång och han sa " Men vadå tog du åt dig?" Asså va tror han? Neeh usch jag har verkligen svårt för honom. Den andra killen som höll på mot mig sa " Jag vet hur du dåligt du mår, jag har vart med om samma sak" Jaha? om han nu vart med om samma sak, varför höll han på och va dum mot mig utan anledning? Sen va det en brud som höll på också men henne har jag inte sett på ett bra tag.

Jag kommer ihåg att under den tiden så åt jag mycke godis o rörde inte på mig så mycke direkt, men även om jag åt mycke godis så ska man inte behöva vara med om nåt sånt. Tycker man att nån har en dubbelhaka eller för liten näsa så kan man hålla det för sig själv!! Och inte skrika ut det för det skadar personen det är riktat emot. Man får svårt för vissa saker och har svårt att se sig själv i spegeln.

Jag vägde runt 64 kilo när jag gick i 9:an. Men en dag så kände jag att jag fick nog, jag började gå ut och gå på morgonen och började ta bort godiset och alla sötsaker. Efter det så började jag gå ca 2 ggr om dan och jag åt bättre. Men jag kommer ihåg att det där drog iväg för långt och jag började träna mer o slutade äta. Jag började må jätte dåligt och blev sjuk under veckan när jag va i Ystad med lina och sandra. Det tror det va sommaren innan ettan. Då kom jag på mig själv att jag förstörde min kropp på det sättet istället. Men efter det så började jag få koll på hur mycke jag kunde äta och hur mycket jag skulle träna för att må bra.

När jag började tvåan så fick jag många komplimanger om att jag blivit smal och att jag va fin typ. Asså jag hade jätte svårt att ta in det. Jag brukade inte få höra att jag va smal. Men men jag kände att jag mådde bättre och jag blev gladare. Jag gick inte ner i vikt för att dom mobbade mig utan att jag själv behövde det, men jag tog ju även åt mig av det dom sa. Jag trodde jag va jätte fet och ful. Idag väger jag ca 53 kilo och är väl halv nöjd med det. Har börjat slarva lite med motionen men det ska jag ändra på. Jag vill ju ner lite till för att känna att jag kan, inte för att jag behöver egentligen men jag vill se dom siffrorna på vågen. Men jag är ändå rätt nöjd. Lyssna inte på vad andra säger lyssna på vad som är bäst för dig själv!

PussPuss

/Fiia


Kommentarer
Postat av: Anonym

du är så fin! "Lyssna inte på vad andra säger lyssna på vad som är bäst för dig själv!" helt rätt. fast det kanske inte alltid är så lätt. men du är guld värd!

2009-10-08 @ 23:04:17
Postat av: Moster

Du vet väl att det är insidan som räknas och du har en av de vackraste "insidor" jag vet...sen har du faktiskt ett vackert yttre, fast det är ju inte lika viktigt!

Älskar dig som du är, alla andra gör det också!

2009-10-08 @ 23:52:28
Postat av: Mamman

Min älskade "Etta"! I morgon så ses vi ju igen och då ska du få en riktigt varm mamma-kram! Älskar dig!

2009-10-09 @ 00:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0