Ett långt inlägg!

Tjaaa!


Okej vet inte vad som muppar xD Men det står i alla fall

"Kan inte du skriva lite om hur lång tid de tog att gå ner och hur du lyckades? :)"

Svar:

Klart jag kan skriva om det :) I nian blev jag kallad "Hakan, tjockisFia och aah lite olika" Inte så kul att höra, man inbillar sig ju att man är fet då, inte så konstigt. Började se mig själv som stor och det vill jag inte. Men så i hmm om det va ettan på gymnasiet (såklart) Så slutade jag typ med godis och sånt, visst man åt väl något gott ibland men i stort sätt så slutade jag med det. När mina vänner köpte godis försökte jag köpa nåt annat :) Hah som en sommar, tror det va 2 sommrar sedan då köpte lina och simone nutella och jag köpte jorgubbar. Men först så slutade jag som sagt med sötsaker.

Sedan började jag med att gå ut och gå på morgonen. Jag gick upp kl 5 och gick innan jag skulle med tåget/bussen. Det va inte så svårt för mig att gå upp eftersom jag gillar att gå upp tidigt, men jag tror det va vår när jag va ute och gick på morgonen. Jätteskönt. Men sedan så la jag in att jag gick på kvällen också. På morgonen gick jag en halvtimma och på kvällen en timma ca, berodde på vilket humör jag va på ^^ Men minst en halvtimma.

När det började bli kallare så blev jag inte lika taggad på att gå ut på morgonen så jag la till andra grejer att göra på morgonen. Så jag började göra situps raka/sneda, rygglyft, upphopp och när man går ner på knä med ena benet hmm vad det nu heter. Men det la jag i alla fall till på morgonen, men fortsatte att gå ut på kvällen. Efter ett tag så gjorde jag situpsen och det även på kvällen.

Ett tag så höll jag på att cykla på våran motionscykel men det va inte samma sak, jag tycker det är skönt att komma ut på en promenad. Inte lika härligt att sitta i allrummet på övervåningen och se ut över gångvägen till Hansjö skolan.

Jag märkte aldrig någon riktig skillnad, mer än att ina byxor satt annorlunda. Men jag såg liksom inte att jag hade gått ner något i vikt. Men folk började ju säga, Oj har du gått ner i vikt och grejer. Då blev man liksom starkare.

Men efter ett tag när man hör dessa fina kommentarer så blir man lite bekväm, så man tar bort situpsen för dom är så tråkga och man fuskar med promenaderna. Så jag började gå upp igen. Va nere på 52.1 men sedan ett tag senare vägde jag 55, visst det är inte alls dåligt men har man ändå kämpat blir man ju irriterad.

Men nu går jag typ varje dag, äter knappt sötsaker. Situpsen har jag inte börjat med igen, eller händer då och då att jag får ett ryck och håller på med det i kanske 3 dagar och sedan tröttnar jag ^^ Men idag väger jag i alla fall strax under 53 ibland 53 men ah där någonstans. Känns bra när man innan vägde runt 63-64.

Men ja hur lång tid det tog? hmm 1 år kanske, för jag kommer ihåg att när vi nyss börjat 2:an så sa några tjejer att jag blivit smal. Så det va väl då det började synas. Men tog kanske 1½ år innan jag vägde 52.1. Ska jag vara ärlig vill jag ner på 50 kilo, men det är svårt.

Hur jag lyckades? Man behöver nog verkligen vilja gå ner i vikt då, och tro på att man kommer klara det. Jag ville gå ner för att visa dom där idioterna som kallade mig allt det där att jag inte är någon tjockisFiia! Fast jag trivdes ju inte med mig själv så jag gjorde det ju för min skull inte någon annans!


Haha det där är faktiskt dom där gubbarna jag köpte när brudarna
åt nutella :D



Kommentarer
Postat av: James

Jag gillar din instinkt att vilja uppnå ett efterlängtat mål. Det finns inte många med din attityd och kämpaglöd. Tro mig, har tränat i hela mitt liv och sett många talanger sumpa sin chans pga. just sin brist på motivation. Så bossekaka, fortsätt på den vägen så kommer du nå hur långt som helst ;).

2010-02-28 @ 13:58:31
Postat av: anna

Hur lång är du? jag tycker inte att 63 kg låter så mycket, men kan bero på din längd. :p

2010-03-14 @ 12:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0