Vilket otroligt folk :D

Hejsan!

Åhh gud va kul jag hade igår, eller först va det tråkigt men sen blev det en kanonkväll! Ville inte att den skulle ta slut!! Började med att jag o kjell kom till sthlm o letade efter en grej till nenne som tack för lägenheten ^^ Blev en liten rolig grej! Sen drog vi och mötte nenne och hämtade nyckeln och sen åkte vi till lägenheten :D Guud bäde jag och kjell somnade en stund :D Sååå trött var jag! Vi skulle inte träffa dom andra förns vid 21 så det va ett tag kvar då.

Vid halv 8 började jag göra iordning mig o så :D Sen vid halv 21 gick vi mot tunnelbanan men jag var tvungen att köpa tuggumi först ^^ Lagom glad kjell va på mig då ;) Men vi kom till centralen vid kvart över 21 typ o där stod ett gäng med grabbar och en tjej :D Bara att börja skaka hand och färsöka komma ihåg allas namn.

Sen gick vi i alla fall till en krog dom hette krokodilen xD Va ett jättemysigt ställe. Vi va 7 killar och 2 tjejer ;) Nej men dom beställde in dricka men ja tog inget där :) Ville ta det lungt! Men senare så skulle vi dra till nåt ställe som hette metro men det verkade så tråkigt xD men mittemot så va det 2 brandbilar, 2 ambulanser och en polisbil + såndär stor polisbil, Hahah nyfiken som man är så ställer jag mig och dumglor medans dom andra försöker komma på vart vi ska gå istället ^^ Fattade inte vad som hade hänt även fast jag stod där och glodde ^^

Sen kom dom fram till att vi skulle till Göta källare, tydligen 23 årsgräns där :O Ja men tjenare jag ser ju ut som 23 xD Men Blom, han som typ va chefen i gruppen (skoja) Sa att man kom in ändå ^^ Läskigt när ja stod där o skulle visa mitt leg, som tur va så hade jag och Anna börjat snacka lite med varandra (Bloms flickvän) så hon sa att jag kunde gå före henne, hon märkte nog att ja va hypernervös ^^ Vakten som va typ jättestor kollade på mitt leg o sen gav han det till mig igen :O Jag bara vaah kom jag in? Ajaa efter det gick vi ner till dörren o sen kom dom fram till att inträdet låg på 120 kr :o Höll på att svälja tungar förtusan. Så jag vägrade att gå in, o karl va inte heller så sugen när han hörde priset o sen sa dom att det knappt va folk där heller :/ Men aah tillslut så gick alla in o jag stod o stampade och klagade o sa att jag ville hem, men kjell betalade mitt inträde :)<3

Anna och jag började prata mer o mer och hon va en så mysig person :D Medans alla killar drog så stod vi o krånglade med jackor o tröjor som skulle hängas in i garderoben ^^ Men sen drog vi in till stället, såg typ helt knäppt ut, va en typ koridor nästan sen kom vi till typ ett draperi och då hörde man massssa musik o sen va det typ en stor balkong :) Och nedanför va det ett STORT dansgolv :D Så himla coolt, inte lilla krog direkt! Men Anna och jag följde efter killarna till ett lite mindre dansgolv. Ahh asså allt va bara såå häftigt!!!

Kjell bjöd mig på en cider, as god. Sen stod alla där vid ett bord och försökte prata med varanda i all musik :) Skåne (en av killarna) Va heeelet tookig, han måste ha tappat minst 5 kilo så mycket som han dansade. Tog 3 cider den kvällen och kände av det lite grand, så jag blev också lite taggad på att dansa :) Det av typ nån dansbandslåt då typ en poppigare " jag vill vara din margareta" eller nåt. Så jag frågade Blom om han ville dansa lite bugg med mig ^^ han bara neeje men ja har gått buggkurs, ajaa men då frågade jag Markus istället han bara nej, o då sa jag JOO o han abra okeej. Hahah och dte va det värsta jag varit med om xD Han kunde absolut inte dansa ^^ Jag flög typ in i alla som stod där på dansgolvet o dansade, ramlmade till och med en gång xD Så kollade jag upp mot soffan där blom och anna satt o Blom och nån mer om ner va Niels elller hur han stavade det, dom satt och ASGARVADE men dte va ju inte så kostigt så som Markus kastade med mig asså xD

Blev mycket dans igår :D Men sen när ja o Anna stod o dansade lite eller av vi gorde så kom en fotograf o frågade om han fick ta en bild på oss xD Och det fick han ju för vi va så snälla ^^ Ahh efter det fortsatte kvällen och va helt Crazy ;) Tror vi åkte hem vid halv 3 eller nåt, men vi missade tunnelbanan precis så vi fick vänta en halvtimma på den tunnelbanan vi skulle med. Men under den halvtimman kanske vi räddade ett liv på en kille :O Han gick på tunnelbanerälset o gick inte upp därifrån, eller han ville låna tändare så kjell tände hans cigg sen så hoppade han ner igen o sa nåt om hans bror och hans barn :S Han stallde sig med händerna rakt utslagna o sa att tåget typ kunde ta honom :/ Usch fick ont i magen, men tillslut fick kjell och jag upp honom från spåret, sen följde vi honom där man går ut från tunnelbanestationen, han tänkte först lämna sin jacka till kjell för att han sa att han inte frös nåt men det va liksom 18 minus typ! Men vi fick på honom jackan tillslut. Senare mötte vi 2 vakter efter att vi lämnat killen o då berättade vi vad som hade hänt o att vi inte visste om han bodde här ens, men dom kollade till honom som tur va :D

Sen kom tunnelbanan och vi gick hemåt :D Så skönt det va att ta bort sminket o lägga sig i sängen <3<3! Idag när ja skulle upp va det segt, men vi kom hemifrån typ vid 2 så jag hade en halvtimma på mig sen på stan att köpa en födelsedagspresent till Challe :/ Hittade inte det jag ville köpa men köpte en annan grej. När ja kom tillbaka va det tio minuter kvar tills tåget gick. Ahh men nu är jag hemma och det känns skönt, fast trist för snart börjar skolan igen :'( VILL INTE! Men men Kjell o jag pratade lite om att åka till sthlm nån mer gång fats kanske stanna från  fredag till söndag eller nåt så man slipper stressa, och jag kanske hinner kolla lite i affärer :D

Men tack alla som va med igår och tack nenne för lägenheten :D Hade en kanonkväll!! <3

PussPuss

/Fiia


Den här bilden hittade jag inne på Göta källares hemsida ^^


Kommentarer
Postat av: Anna

Fiia!!

Ni måste absolut komma till Stockholm igen och då stanna längre så att vi kan gå ut igen!!!! =D Tack för en super kväll!! =D Puss

2010-01-11 @ 22:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0