I Sofias huvud!

Hejsan!

Okej tänkte ta det här med hur jag ser mig själv och min kropp. Tror att några tror att jag jämför mig med andra, eller att jag funderar på vad andra tycker om mig. Men så är det INTE! Jag skiter egentligen i vad andra tycker, men jag vill liksom tycka om mig själv. Mitt självförtroende ligger på botten och har gjort så länge jag kan minnas. När jag ser mig i spegeln så lägger jag nog på mig typ 10 kilo, ser mig som en helt annan person än vad andra beskriver mig. Har väldigt svårt att känna mig fin, och det allra värsta jag vet är att testa byxor, tajta tröjor kan ta sig!

Jag vill ju tycka om mig men har så jäkla svårt för det. Ska jag ut och gå så MÅSTE jag sminka mig innan, ska jag bara ut måste jag sminka mig (oftast). Annars känner jag mig sååå sjukt ful och äcklig. Detta är alltså min syn på mig själv! Gick ju ner 11 kilo för ca 2 år sedan sen kom studenten och aah man börja dricka mer och käka onyttigt. Efter det har jag inte orkat ta tag i det riktigt. Man tappar ju orken när det tar sån tid innan det syns något.

Det är jag som ser mig såhär och jag kan inte ta åt mig komplimanger eller att folk säger att jag ser mig själv på fel sätt. Så ni behöver inte ens kommentera något om det. Ska jag känna mig lite fin så måste jag sminka mig, sätta i mitt löshår och ta på mig några kläder jag känner mig lite bekväm i men det händer inte ofta. Usch ibland när jag ser mig själv så blir jag gråtfärdig, eller om min pojkvän säger att jag är fin. Han är ju snäll men känns som han ljuger, jag litar på honom till 100% men eftersom jag inte ser det så blir det svårt att ta åt sig det och tro på det.

Dystert inlägg men men det är min syn på mig själv.

PussPuss

/Fiia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0