11 timmar!

Hej!

Japp på 4 nätter har jag sovit ca 11 timmar... Helt sjukt! Vill få må bra. Trivas med livet och inte känna denna stress och oro hela tiden!! Är trött och ögonen är alldeles svullna men försöker dölja det med smink. Försöker dölja mycket, vilket jag lyckas med eftersom jag bor ensam. Ingen ser mina tårar ingen ser hur dåligt jag egentligen mår. Oron för att inte få jobba och inte kunna betala sina räkningar är helt galen! Det är det jag mår mest dåligt över. Vart börjar man och vart ska man söka sig? Kan ju inte bo kvar här, för här finns inget att hämta. Vart ska jag då? Vill inte för långt iväg! Ska jag till Norrköping som inte ligger då långt härifrån och där jag ändå trivs lite. Eller ska jag söka mig till Eskilstuna dit min mamma ska flytta och känna lite stöd därifrån? Förstår ni lite av mina tankar?

Har även en oro för att få leva ensam. Är less på att vara ensam hela tiden! Mår inte ett dugg bra av det. Vill kunna prata med någon, känna mig trygg med någon, äta ihop med någon och kramas med någon. Vill ha någon som tycker om mig för den jag är! Sen är jag då rädd att killar bara ska leka med mina känslor :( det har jag varit med om och det gör ont! Men jag saknar någon, det gör jag verkligen!

Känner mig kvävd i alla mina tankar och tårar! Kan snart inte hålla det inom mig. Ibland spricker jag men skulle verkligen behöva gå sönder! Få skrika, gråta och bara få släppa på alla känslor. Usch detta är inte lätt :( Att ha känslan att man vill ut ur sin kropp är förfärlig!

Nej nu ska jag äta upp frukosten och sedan bege mig till gymmet. Kanske somnar på löpbandet...

PussPuss

/Fiia


Kommentarer
Postat av: Anonym

Känner inte dig, men du är inte ensam om att känna sådär tyvärr :( det är inte kul alls, jag förstår verkligen din stress och det där med att känna sig ensam och att vara rädd för att bli sårad, jag känner exakt samma sak! Bläääääää

2012-11-19 @ 18:14:59
Postat av: elin

Modig du är som verkligen går ut med det tusentals andra också känner och tänker! Hur tror du att alla tusentals människor kan göra för att komma ur dilemmat?
Sen undrar jag... Låter du dina tankar gå längre in i framtiden än du egentligen är? Låter du dina tankar om "värsta tänkbara" bli verkligheten fast i ditt huvud alltså?
Många gör nog det och jag tror att det först och främst är de tankarna som sätter käppar i hjulen för oss att våga "unna oss" framgång. Hur fan lever man här och nu och slutar oroa sig för att börja lita på vår egen förmåga att "fixa" en värst tänkbar situation?? Intressant blogg förresten!

Svar: Jag har inte många läsare men jag tycker att dom läsare jag har ska få veta hur jag mår och tänker. Skriver mest för min egen skull, men tror som du skriver att det finns fler som tänker och känner såhär. Gud jag vet inte hur man ska komma ur detta. Typ om det kommer något i livet som verkligen ger hopp och får en att känna lycka, Då tror jag att jobbiga känslor försvinner.
Ja jag tänker på tok för långt fram i livet. Jag är lite av ett kontrollfreak. Vill veta vad som händer, vill att saker och ting ska ske i tid och att det inte blir så mycket förändringar på för kort tid. Både bra och dåligt att vara sån tror jag. Men man kan inte planera framtiden och allt sker med sin tid. Börjar jag tänka på nåt jobbigt så fastnar det i huvudet. Ibland försvinner tankarna men plötsligt en dag kan dom komma tillbaka och panikångesten smyger sig fram. Hemsk känsla.

Ja gud tankarna sätter verkligen stopp. Man känner sig dåligt och som man inte klarar av något. Hur övervinner man sin egen hjärna liksom? Det är svårt när man har sin spärr som sitter i vägen. Det mesta löser sig oftast, men är rädd att jag tänker för mycket på det jobbiga att dom bra sakerna försvinner eller att jag missar dom. Känns som jag slösat bort mitt liv på jobbiga tankar. Brukar tänka "vad har jag gjort för att vara med om detta?" Haha nu känner jag att mitt svar blev lite slarvigt skrivet men ah hoppas du förstår hur jag menar. Tack så mycket, kul att du skrev! Du verkar vara väldigt smart! :)
Sofia Nyberg

2012-11-22 @ 12:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0