Alkoholism!

Hej!
 
Det doftar ljuvligt i min lägenhet nu :D Väntar på att hallongrottorna ska svalna så jag kan smaka på dom.
 
Detta inlägg kommer handla om min rubrik. Igår va jag nykter pga att förra helgen mådde jag såå otroligt dåligt och att jag är så inne i min träning nu så jag vill inte förstöra den med alkoholen. Sen behövde vi ju någon som körde så de va ju perfekt. Men märkte på förfesten att det va jobbigt att inte dricka när dom andra gjorde det. Det liksom kändes som jag hade myror i brallan. Flera gången sugen på att ta en cider och leta upp någon annan som kunde köra. Jag drack ju energidryck igår, och jag drack dom som om det skulle vara alkohol bara för att jag inte skulle bli sugen på att dricka cider/drinkar. Jag blir irriterad på mig själv att jag gör så och att jag tänker så. Man måste inte dricka alkohol för att ha kul!!! Man umgås ju med vännerna på vardagarna nykter och man har kul.
 
Men det är ju läskigt att jag tänker så. Jag är ju rätt sprallig av mig även fast jag inte dricker så det är ju tur. Jag va den som dansa och sjöng mest igår även fast jag va spiknykter. Men jag hade en mormor som va alkoholist och en morfar som va nykteralkoholist. Man måste tänka efter lite för man har det lite i generna. Jag ser alkoholism som en sjukdom. För att komma ifrån den så MÅSTE man ta hjälp. Tror det finns MÅNGA som vill komma ifrån alkoholismen men inte riktigt känner att dom kan/vågar/eller vet hur dom ska göra.
 
Jag kan tycka väldigt synd om dom personer man ser utanför systemet som sitter dyngraka redan kl 10 en Måndag. Många har nog blivit alkoholister av en anledning sen inte kommit ur det. Som en jobbig skilsmässa, hemsk uppäxt eller helt enkelt hemska minnen. Dom vet inte hur dom ska hantera känslorna så dom tar till alkohol eller andra droger för att glömma. Det är ju många som hanterar jobbiga saker med alkohol, det har även jag gjort. Men nu har ju inte det utvecklats till alkoholism men man ska tänka sig för. Det är bättre att hitta på något roligt med vänner eller familj när man inte mår så bra än att ta till flaskan.
 
Alkoholism är en sorlig och hemsk sjukdom! Hade haft en mormor och troligtvis en morfar kvar om inte den sjukdomen fanns :( Den har förstört så många personers liv. Det finns såklart personer som inte ser alkoholism som en sjukdom, men alla tycker olika här i världen och det kommer vi alltid göra. DRICK MED MÅTTA!
 
PussPuss
 
/Fiia
 
Alanya 2011

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0