Precis som vi!

Hej!
 
Ojoj känns som jag jobbat fler timmar än vad jag egentligen gjort... Kroppen är helt slut, den behöver vila! Den behöver även en kram känner jag men det får jag ta en annan dag :) Får kramas med mina gosedjur. Ne men vet ni vad? På jobbet har vi en ny sjuksköterska, eller hon och jag började på samma dag. Idag när hon kom i korridoren så sa hon "WOOOW va snygg du är" HAHAH öhm... Svarta fotbollsmjukisar som det står VIF på och SN alltså mina initialer, en grå t-shirt (som egentligen är en pyjamaströja) och håret oborstat men statte en tofs på sidan idag för tycker hästsvans är så tråkigt. Så säger hon att hon tyckte jag va modellsnygg. Jättesnällt sagt men jag blev helt paff. Jag känner mig aldrig så ful som jag gör på jobbet. Måste skärpa mig!
 
Eftersom jag är ny så känner jag ju inte dom som bor där så bra. Men idag gick jag in och pratade med en boende som kände sig lite ledsen. Dom känslor personen hade det är EXAKT dom jag haft. Den där känslan av att nåt tynger och man får ångest. Man vet inte alls vart man ska ta vägen eller vem man ska vända sig till. Nu va det ju olika saker som tyngde oss men va sjukt det är egentligen. Det skiljer 63 år mellan oss men ändå förstår vi varandra exakt. Det är så många som är rädda för gamla personer. Vilket jag inte kan förstå. Visst jag jobbar ju med dom men i alla fall. Dom är precis som vi, dom är inga utomjordingar eller någon annan sort! Dom har känslor och problem precis som vi. Blir så ledsen när en del säger att gamla är äckliga. Dom äldre har så häftiga historier att berätta, dom har varit med om så himla mycket. Denna person va rädd för att  vara ensam om att känna såhär. Personen tyckte att det va jobbigt att ingen förstod  och den paniken personen hade i sin kropp. Berättade att jag visste hur de känns och vi kunde avsluta varandras meningar. Tror personen kände sig lite bättre efter det. Personen berättade att det kändes bra att jag börjat där och kände att jag passade in bra där redan på inskolningen. Hur glad blir man inte då? Personen tyckte att jag va för söt för att jobba med gamlingar men jag lever för att få andra att må bra, då det här jobbet passar faktiskt mig kanon på det sättet. Sen är ju inte min rygg lika glad över det men det är en annan sak. Jag kommer inte jobba inom vården hela mitt liv (tror jag). Men jag ska vara stolt över att jag är omtyckt på mitt/mina jobb och att jag får det bekräftat :)
 
Ne nu ska jag ta och vila och fortsätta vara lite stolt över mig själv! Men jag tänker INTE bli mallig för såna personer är bara jobbiga ;)
 
PussPuss
 
/Fiia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0