Problemhy?

Tja!
 
För 2 dagar sedan va jag ju och shoppa med Sandra. Köpte en lotion och en sminkborttagare inne på Yves Rocher. Jag har otroligt torr hy och har alltid haft. Har varit hos läkare sen jag va liten med mina eksem och problemhy. Har avnänt alla möjliga salvor och krämer. Visst en del funkar men har fått salvor med kortison i så man har en del vita fläckar på kroppen här och där. Kortison kan ta bort pigment, snyggt...! Syns ännu mer på sommaren. Det är inget jag har komplex över men det är ju inte roligt direkt.
 
Alltid när det byter årstid så blir min hy värre. Blir alltid torrare när det håller på att slå om. Så ett tag har jag varit riktigt torr. Snyggt att bli sådär jätteflagig i ansiktet. När man sminkar sig ser det ju förjäkligt ut! Mamma brukar kalla mig ödla xD Hon tycker min hy liknar en ödlehud.
 
Till saken nu då. Brukar inte gå in i såna affärer eftersom jag tycker det är för dyrt och tycker inte att dyra saker behöver vara bättre än billiga (vill tro det). Tjejen där inne kollade på mitt ansikte och gick bort mot en hylla. Hon sa att den här är bra och trodde den skulle passa mig. Hon sa att jag skulle känna på krämen. Öhm okej? Jag vet inte hur det ska kännas ju ^^ Jag bara ja men den här kändes ju jättebra med ett smil på läpparna. Fick även råd om en sminkborttagare. Det är som en gel. Man fuktar huden först sen masserar man in gelen och sen tvättar man av den. Känns som det är någon slags olja i den så huden känns mjukare. Efter bara 2 dagar är min hy mycket mjukare och jag flagar knappt längre :O Tjejen visste vad hon snackade om! Är otroligt nöjd! Har aldrig varit så len i ansiktet.
 
Krämen är från deras egna märke Yves Rocher nutritive vegital. Den är i en liten glasburk och innehåller 50 ml. Den va inte alls lika dyr som jag va rädd för. 89 kr.
 
Sminkborttagaren är från exakt samma märke och kostar 49 kr om jag minns rätt.
 
Tycker absolut ni ska testa detta om ni har problem med torr hy. Eller bara vill ha bra produkter!
 
PussPuss
 
/Fiia
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tror du tänker på Yves saint laurent :) dom brukar vara dyra. Yves rocher är asbilligt fast sjukt bra! älskar deras duschgelar också, jättebilliga och luktar sjukt gott. Har även hört att deras smink ska vara bra, men det har jag inte testat

Svar: Tänkte inte på nåt speciellt, tycker bara alla småbutiker verkar så dyra ^^ men där hade jag fel. Åh får testa det också någon gång! :D
Sofia Nyberg

2013-02-02 @ 12:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0