Skratta eller gråta?

Godmorgon!
 
Drömt mardrömmar hela natten... Underbart! Sen drömde jag att jag kom försent till jobbet fast alarmet hade inte ens ringt när jag väl vaknade. Sitter och försöker få i mig lite frukost. Jobbar 10-15 idag, knäpp tid! Man får ingen rast så det är ju en dum tid att ha eftersom det är över lunchtid. Det är en städtur, så man städar alla rum. Ikväll blir det i alla fall zumba med Olivia. :)
 
Ja vad ska jag skriva? När nåt börjar gå bra för mig så går nåt annat åt helvete. Känns som jag har en stor sten i magen och en klump i halsen. Varför kan inte allt gå bra samtidigt? Men börjar bli van vid denna känsla. Får försöka bli vän med den känslan så kanske jag blir kall och känslolös. Tankarna snurrar och livet fortsätter.
 
Sen November 2011 till början av December 2012 så har jag blivit psykiskt misshandlad av en person. Har blivit styrd kan man säga. Har gjort i strort sätt allt han bett om. Städat hans lägenhet, lagat hans mat, tvätta hans tvätt och har aldrig riktigt fått sagt till om något. Han kan ha skrivit att jag ska komma kl 03 på natten och jag kanske ska upp vid 05.40 men jag har ändå åkt dit. Har äntligen kommit ur den där skiten! Har knappt någon kontakt med människan vilket är otroligt skönt! Men allt detta har resulterat till att jag blivit en osäker människa. Kan inte bestämma nåt själv. Kan knappt välja bröd i affären. Är nästan rädd för att bestämma nåt med andra för jag vill att det ska bli bäst för dom. Har blivit lite dämpad. Tror många skulle säga att jag är en sprallig och helt sjuk tjej. Har en störd humor och får folk att skratta. Men vart är den Fia? Hon finns med Sandra och Olivia, men annars då? Har inte fått vara mig själv på ett år, klart man ändras men det kommer sakta men säkert fram. Mycket känns upp och ned just nu :(
 
PussPuss
 
/Fiia
 

Kommentarer
Postat av: J.E

Känner igen mig så mycke i det du skriver och kan bara säga att det går över. Saker och ting kanske tar tid men till slut hittar man tillbaka till den man en gång var även om de kanske inte känns så i stunden.

Svar: Jag hoppas verkligen att jag gör det. Hatar att det är såhär :/
Sofia Nyberg

2013-01-16 @ 10:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0