Långt inlägg!

Hej!
 
La upp en inlägg på instagram igår om min förändring från förra året. Vet ju inte vilka som följer min blogg, men skriver lite om det i brist på annat ;)
 
Ojojoj förra året va jag ett riktigt vrak! Kunde nästan nudda botten.
 
1. Jag va olyckligt"kär" i en SKIT!
2. Jag svälte mig själv
3. Tränade som en galning (kunde bli 3 ggr om dagen)
4. Sov typ inget
 
Ah det va några av sakerna som gjorde så jag mådde skit. Insåg inte riktigt då hur dåligt jag mådde. Det har jag insett nu. Hur kunde jag tillåta mig själv att må sådär? Jag levde på havremjölk och knäckebröd. Åt knappt på 3 dagar sen åkte jag till pappa på morgonen och vägde mig. USCH! Hur kunde jag??? Jag gick ner 8-9 kilo förra året. Jag gick hos en kurator varannan vecka. Kom ingenstans med det... ONÖDIGT! Jag hade ju mina underbara vänner, men den enda som kunde ändra på nåt va ju jag.. Fick panik av tanken. Hur fan skulle jag klara av det? Hur skulle jag komma ur all skit helt själv?!
 
I november började saker och ting lösa sig lite. Då hade jag varit olyckligt kär i 1 år och hållit på med min vikthets i ca 10 månader... Slösat mitt liv helt enkelt! Eller ja träningen va ju bra att jag höll på med, men man måste ju äta också!
 
När vissa saker löste sig kom nya problem... Men så är det väl alltid? Kom i alla fall ifrån skithögen en bit, som jag trodde jag va kär i. Det va nog det som tyngde mig mest. Alla falska förhoppningar och all skit jag fick ta. Jag trodde ett tag att jag inte va värd något och va någon slags slav :( Ska aldrig tillåta någon behandla mig sådär igen. Blir fan hellre misshandlad fysiskt än psykiskt! Eller man kan väl inte jämföra, men ni kanske förstår?
 
Idag mår jag primaballerina :) Kan inte förstå att jag mått sådär. Hur orkade jag? Nu tror jag mina vänner förknippar mig med ett leende.
Dock går jag på spänn och undrar när det ska gå nerför.. Är så ovan vid att må bra. Men jobbar på att försöka få bort den där oron.
 
Jag är i alla fall så otroligt glad över mina vänner och familj. Dom har stöttat mig under tiden jag mått skit. Så gott dom kunnat i alla fall. Höll en del inne för min familj, ville inte att dom skulle oroa sig för mig.
 
Just nu mår jag gott med gyllene tider som spelas och äter sura hallon ;) Snart ska jag ringa värmlänningen och säga god natt! Kommer dock inte kunna somna på ett tag, är uppe i varv ^^
 
PussPuss
 
/Fiia
 
Då och nu. Va inte överdrivet smal, men mådde väldigt dåligt.
 
 
Tagen igår :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0